مقام معظم رهبری :

تحقیق کلید رشد ملت هاست.

به منظور تبیین و تشریح موضوع تحول در آموزش و پرورش، با نگاه به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حرکت بنیادین و تحول آفرین « همایش منطقه ای تحول بنیادین » توسط سازمان آموزش و پرورش استان مازندران در تاریخ 24 تیرماه برگزار خواهد شد.

   لذا از تمامي انديشمندان و صاحبنظران فرهنگی دعوت مي شود تا با ارائه نظرات و ارسال طرح و مقالات علمي در جهت اجرايي نمودن منويات رهبري عزيز پيرامون آموزش و پرورش كشور در اين همايش علمي که اهداف، نکات قابل توجه، موضوعات و محورهای آن به پیوست آمده، شركت نمايند. 

اهداف همايش :

الف : تبيين و تشريح موضوع تحول، مؤلفه ها و شاخص هاي آن

ب : ترويج و اشاعه فرهنگ و روحيه تحول خواهي در آموزش و پرورش

ج : شناسايي فرصت ها- تهديدها در ايجاد تحول

د : شناسايي و بهره مندي از نظرات نخبگان منطقه

نكات قابل توجه :

1- مقالات به صورت تايپ شده در محيطWORD   همراه با CD ارسال گردد و بيشتر از 25 صفحه نباشد. 2- مقالات بر اساس روش تحقيق علمي نگارش شود و داراي چكيده – كليد واژه – مقدمه- متن- نتيجه گيري و پيشنهاد و منابع باشد. 3- مسئولان برگزاري اجازه ويراستاري و تلخيص مقالات را براي چاپ در كتاب مجموعه مقالات خواهند داشت. 4- مقالات ارسالي نبايد در سمينارهاي ديگري ارائه شده باشد. 5- مقالات ارسالي مسترد نخواهد شد.

موضوعات و محورهاي همايش :

1- كليات و مباني نظري تحول در آموزش و پرورش

الف : ضرورت ها و اهداف تحول در آموزش و پرورش

ب : موانع و چالش هاي تحول در آموزش و پرورش

ج : تبيين نظريه هاي تحول متناسب با نيازهاي آموزش و پرورش كشور

د : فرصت ها و تهديدها، قوت ها و ضعف هاي تحول در آموزش و پرورش

ح : تبيين مباني نظري تحول مبتني بر آموزه هاي اسلامي در تحول 

2- تحول در فلسفه و اهداف آموزش و پرورش

الف : تبيين سند فلسفه تعليم و تربيت و نقش آن در تحول بنيادين

ب : مدرسه زندگي و تحول بنيادين

ج : اهداف قابل دسترسي در تربيت دانش آموز با هويت ايراني و اسلامي     

3- مهندسي مجدد يا تحول ساختاري نظام آموزش و پرورش

الف : چگونگي كوچك سازي ساختار متناسب با مأموريت هاي آموزش و پرورش كشور

ب : طراحي مهندسي تحول و ارائه الگوهاي مفهومي

ج : طراحي در خصوصي سازي در آموزش و پرورش

د : رابطه نهادهاي آموزش و پرورش با ساير نهادهاي دولتي و خصوصي

ح : الگوي ساختاري پيشنهادي براي دوره هاي مختلف تحصيلي

و : نقد و بررسي ساختار موجود آموزش و پرورش

4- تحول در منابع و محتواي آموزشي

الف : تحول بنيادين در منابع و محتواي آموزشي

ب : استفاده از فناوري هاي نوين در بهبود كيفيت آموزش و پرورش

ج : نقش و جايگاه آموزش و پرورش پژوهش محور در منابع و محتواي درسي

د : تمركز يا عدم تمركز در تأليف كتب درسي(استاني شدن تأليف كتب درسي)

ح : راه هاي تقويت جايگاه علوم انساني در منابع آموزشي

5- تحول در روش ها

الف : استفاده از رويكردهاي نوين در شيوه هاي ياددهي و يادگيري

ب : راه هاي جلب و مشاركت در مديريت آموزش و پرورش

ج : جايگاه مدرسه مجازي در آموزش و پرورش ايران

د : راه هاي تحقق عدالت آموزشي در تعليم و تربيت و توزيع امكانات

ح : راه هاي تقويت روحيه شجاعت و اقدام توأم با بصيرت در ايجاد تحول و نوآوري

6- تحول در منابع مالي و انساني

الف : تحول در جذب و ارتقاي نيروي انساني در آموزش و پرورش

ب : راه هاي نگهداشت معلمان داراي تحصيلات تكميلي و ارتقاي تحصيلي معلمان در آموزش و پرورش

ج : صيانت و حفظ منزلت فردي و اجتماعي شخصيت معلم

د : نقش آموزش و پرورش در ترويج فرهنگ الگوي مصرف و اصلاح آن

و : سهم آموزش و پرورش از بودجه توليد ناخالص ملي و مقايسه آن با ساير كشورهاي دنيا

 

*مهلت ارسال: 15/4/1388    *زمان برگزاري همايش:24/4/1388

* نشاني دبيرخانه همايش : ساري- ميدان امام- بلوار دانشگاه روبروي سازمان نو سازي مدارس - مركز تحقيقات آموزش و پرورش استان مازندران - تلفن : 5 - 2277073 - 0151

Web Log : http: // tahavolmazand. blogfa. com/

www.mazand.medu.ir